tiistai 18. lokakuuta 2011

Uno on numero yksi

En ikinä uskonut, että mun eka postaus näkis päivänvalon. Oon nimittäin tosi huono tietokonejutuissa. Onneks mun kaveri autto mua tässä ja sain vihdoin perustettua tän blogin. Seuraavina päivinä tai viikkoina olis vielä tarkotus kysellä lisää joltain siitä miten saisin sivun näyttämään siltä ku haluisin. Nyt se ei meinaan ihan sitä ole...mutta aloitetaan tällä.

Eka postaus ansaitsee tietysti olla ruoka-aiheinen, koska ruokaa mä rakastan. Mun kundikaverin vanhemmat oli tulossa kylään, joten tällaiset tuli väsättyä töiden jälkeen.

Vuohenjuusto-goudajuustopiirakka
























TODELLA JUUSTOINEN PIIRAS

Olin tänään nälkäinen ja malttamaton, joten kaupasta tarttui mukaan valmis piirakkapohja pakastealtaasta.
Painelin valmiin pohjan lasivuoan pohjalle ja esipaistoin sitä 200:ssa asteessa 10 minuuttia.

Täyte:
herkkusieniä voissa paistettuna
kirsikkatomaatteja
500g vuohenjuustoa ja goudajuustoa
2 kananmunaa
1 purkki kermaviiliä
1dl ruokakermaa

Juustot, tomaatit ja sienet kokosin pohjan päälle ja niiden ylle kaadoin kermaviili-kananmuna-ruokakermaseoksen.
Koko homma oli vielä uunissa 30 minuuttia.

Ja sitten päivän jälkiruoka.

Porkkana-cupcaket.


























PORKKANACUPPARIT

2 dl vehnäjauhoja
1,5 dl sokeria
2 keskikokoista porkkanaa raastettuna
1 dl soijajogurttia
0,5 dl rypsiöljyä
0,5 tl inkivääriä
0,5 tl kanelia
0,5 tl muskottipähkinää
0,5 tl suolaa
0,5 tl ruokasoodaa
1 tl vaniljasokeria
hasselpähkinärouhetta

Cupcaket olivat uunissa 25 minuuttia ja lämpötilaa oli 175 astetta.
Jäähtyneet cupparit kuorrutin tällä seoksella:

puolikas paketti maustamatonta tuorejuustoa
1/4 pakettia tomusokeria
päälle hasselpähkinärouhetta

Kuvista tuli hiukan käppäsiä, koska en ehtinyt kauheasti panostaa niiden ottamiseen. Vieraat oli jo tulossa ja lisäks mun kundikaveri koitti jo närppiä tota piirakkaa. Mut molemmista tuli ihan mielettömän hyviä, joten kannattaa testata! 

3 kommenttia:

  1. Kysy Successilta!

    Annikki

    VastaaPoista
  2. Oi nammm että näytti hyvältä! Lisää näitä Sirkku :)

    VastaaPoista
  3. Annikki: Pitää kysyy, kiitti vinkistä!

    Ulla: Kiitti! Eiköhän näitä tuu lisää ja paljon :) ja pitää alkaa tutustuu sunki blogiin nyt ku oon alkanu perehtyy tähän hommaan enemmän.

    VastaaPoista