perjantai 13. tammikuuta 2012

Fez

Nyt ei puhuta siitä That 70´s Show:n tyypistä vaan fetsistä. Aloitin tällä viikolla Työväenopistolla hattukurssin, jossa saa tehdä ihan mitä vaan päähineitä omien mieltymystensä mukaisesti. Oon jo vuosia haaveillut fetsistä eikä sopivaa ole tullut vastaan. Ulkomailla olen törmännyt muutamaan, mutta ne on olleet liian isoja tai hintavia silloiseen budjettiin. Nyt mulla on mahdollisuus tehdä sellainen itse omien mittojen mukaan, jotta varmasti on oikean kokoinen. Niille, jotka ei tiedä mikä on fetsi, liitän tähän kuvan mun lempihahmosta, joka käyttää välillä fetsiä.






















Simpsonien pappa tietysti!

Perinteisesti fetsi on ymmärtääkseni tehty punaisesta villakankaasta, mutta mun fetsi tulee olemaan väriltään lähempänä tiilenpunaista, sammettisesta huovasta ja mustalla tupsulla. Pääsen varsinaisesti hommiin ensi maanantaina, joten palaan aiheeseen myöhemmin kun hattu edistyy.

Tavoitteena olisi tehdä myös pillerihattu sinisestä huovasta. En ole oikein osannut vielä päättää tulisko siitä hienostorouvan pilleri vai joku räväkämpi versio?

Hattukurssin lisäksi ilmoittauduin toisellekin Työväenopiston kurssille. Se alkaa ensi keskiviikkona ja on rehellisesti askartelukurssi, jossa laitetaan uuteen uskoon karkkipapereita, muovipusseja ja muuta kierrätettävää roskaa. Olen siis rehellisesti mummoutumassa, koska käyn askartelukurssilla. Mut ei mua haittaa, koska mummojen jutut on just parhaita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti