sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Ysäritorttu

Sanoin mun poikaystävälle eilen, et leivon mitä tahansa mitä se haluaa. Tämä osoittautui suureksi virheeksi, koska hän pyysi unelmatorttua. KÄÄRETORTTUA PRKL! Vihaan sen tekemistä enkä oikein edes tiedä miksi. Päätin kuitenkin koetella itseäni, koska olinhan luvannut tehdä mitä tahansa. Ja koska kääretortut ei kuulu mun normaaliin repertuaariin, turvauduin pitkästä aikaa jonkun muun tekemään reseptiin ja leivoin tismalleen niin kuin kirjassa luki. Olen ainakin toistaiseksi ajatellut, että en julkaise blogissani muiden reseptejä. Paitsi jos joku erikseen pyytää tai jos resepti on leivonta- tai ruokamaailmaa mullistava. Tällä kyseisellä ohjeella tortusta tuli mielestäni niin perus kuin vain olla ja voi. Kundi tykkäs ja sehän tässä taisi olla se tarkoituskin.

















Kääretorttulevy ja täytteet odottamassa rullausta. Voin kertoa, että tässä vaiheessa lensi ilmoille muutamat kirosanat.






















Jokin siinä kuitenkin meni putkeen! En ole muistaakseni ikinä tehnyt näin hyvää torttua, joten onnistumisen kunniaksi kaivoin hopeisen kakkulapion kaapista esiin.

















Ehkä tää pienimuotoinen onnistuminen saa mut enemmän vakuuttuneeksi kääretortuista ja alan leipomaan niitä useammin. Epäilen kyllä suuresti, koska mulla on aikamoiset traumat niiden tekemisestä. Ja onhan kääretortut kyllä aika ysäriä.

4 kommenttia:

  1. mulle maistuis vegaaninen kääretorttu!
    -jenna

    VastaaPoista
  2. mulle maistuis sellanen mis on vadelmaa ja valkosta vaaleessa taikinassa!
    t.tilhi

    VastaaPoista
  3. Hei tytöntyllerö! olipa hieno kääretorttu! Sehän kelpaisi jopa karjalaisemäntien pitopöytiin. Liekö taidoissa vaikutusta karjalaisissa sukujuurissa???
    Ei ollut sushitkaan huonoja!!
    T. Äitee

    VastaaPoista
  4. Tilhi ja Jenna: mä voisin joku päivä yhdistää noi teidän toiveet ja tehdä vegaanisen kääretortun vadelma- ja kreemitäytteellä! Ja tietty raportoida sit tänne, et miten meni! Pitää vaan ensin miettii se ohje.

    Kiitti äiti! Ehkä oon lapsena katsonut ja auttanut sua ja mammaa leipomisessa sen verran, että siitä on jäänyt jotain takaraivoon.

    VastaaPoista