sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Lamppu

Eiliset tyttöjen Ruskabileet kaverin luona verotti mun tän päivän energiatasoa. Pienestä väsymyksestä huolimatta oon saanu pari hommaa tehtyä, jotka on ollu mun TO DO-listalla muutaman viikon.

 




















Mun kundikaveri löysi pari vuotta sitten kirppikseltä tollasen punasen lampun. Se on tähän asti tönöttäny huoneen nurkassa toimettomana, koska siinä on ollu vanhan mallinen töpseli, joka ei sovi nykyajan pistorasioihin. Vaihdoin mun kundikaverin opastuksella johtoon uuden töpselin, joka oli tosi helppoa eikä se uus kappalekkaan maksanut ku pari euroa. Nyt se vihdoin toimii!






















Kirjotin pari viikkoa sitten meidän reissusta kukkakauppaan. Toinen tän päivän projekti oli laittaa ne silloin hankitut kukat niihin silloin maalattuihin ruukkuihin. Eipä sekään kauan vienyt aikaa, mutta jotenkin tollasen noinkin pienen asian hoitaminen tai alottaminen tuntuu välillä tosi työläältä töiden jälkeen.

Tykkään tosta kuvassa olevasta lipastosta ihan älyttömästi. Saatiin se kaverilta, joka oli joskus vuosia sitten asuessaan Lappeenrannassa dyykannut sen naapurien roskalavalta. Mun kaveri luopu siitä, koska se muutti pienempään asuntoon. Toi lipasto on tosi vanha, 1900-luvun alulta ja se oli löydettäessä kuulemma maalattu mustaksi. Tää kuulostaa musta lähinnä hienon näköisen puun raiskaukselta, joten onneks mun kaveri oli poistanut siitä maalit ja petsannut sen punaisella. Lipastosta puuttuu edelleen vetimet, jotka on ollu myös työn alla jo jonkun aikaa ja joita mun kaverikaan ei saanut koskaan hankittua. Oon jo kattonut sopivia Karjaan Rakennusapteekista, mutta niiden hankkiminen vaatii reissun Karjaalle. Kattoo nyt kauan menee ennen ku sinne ehtii.

4 kommenttia:

  1. Hei mullaki ois yks lamppu johon pitäis vaihtaa johto. Haluisitteko opastaa joskus muaki?

    VastaaPoista
  2. Joo tottakai! Pitääks sun vaihtaa koko johto vai vaan se töpseli-osa?

    VastaaPoista
  3. Veikkaan että koko johto... Se lamppu ei oo toiminu melkein 20 vuoteen.

    VastaaPoista
  4. No sit pyydän J:n mukaan opastamaan. Ite oisin jo selvinny siitä pelkän töpselin vaihdosta, mut oiskohan toi vähän vaativampi juttu?

    VastaaPoista