tiistai 1. marraskuuta 2011

Mummoilua Köpiksessä

Terveisii Kööpenhaminasta! Palasin sieltä myöhään sunnuntai-illalla ja eilen oli tatuointipäivä, joten ehdin vasta nyt kirjottaa tänne jotakin meidän matkasta.






















Olin viimeks Köpiksessä vuonna 2000, josta mulla ei juurikaan oo muistikuvia. Olin silloin 7. luokalla, joten mun valokuvatkin siltä reissulta on kavereita poseeraamassa eri katujen kulmissa. Ainut asia, jonka muistan oli, et mua ihmetytti miten monessa paikassa oli kauppa, jossa myytiin vain ja ainoastaan kortsuja. Siellä ne samat kaupat näytti olevan edelleen eikä mulle kyllä vieläkään selvinnyt niiden perimmäinen tarkoitus. Tai siis tottakai tajuan, että spärdäreille on varmasti hyvä olla oma kauppansa, mut en ainakaan muistaakseni oo ennen törmännyt samaan muualla. Ja myydäänkö Tanskassa sit missään muualla kumeja ku siellä? Noiden kauppojen ikkunassa lukee condomeriet ja sisällä roikkuu katosta ja muualta erivärisiä puhallettuja kordareita. Ja nyt mua viel harmittaa et en ottanu kuvaa havainnollistamaan tätä mun pohdintaa. Onko joku muu koskaan ihmetellyt tätä samaa?






















Kaikki tietää, et Köpiksessä pyöräillään paljon. Silti olin tosi otettu siitä, miten hyvin pyöräilijät otetaan siellä huomioon. Talojen kadunpuoleisissa seinissäkin oli usein pitkittäisiä puomeja ihan vaan sen takia, et siihen saa pyörän lukkoon. Mua kosketti suunnattomasti noi kuvassa näkyvät linnun muotoiset kaiteet, joita oli monien kellarikerroksessa sijaitsevien liiketilojen rappusissa.























Yhden kaupan lintukaiteet oli maalattu! Mun mielestä noi oli tosi hienot ja vaadin saada tollaset meijan talon kuistille.






















Vaikka oli Halloween enkä muutenkaan oo bailannut kuukauteen, mun ainoa panostus lauantaina oli laittaa toi Mirkka Metsolan teemaan sopiva paita päälle. Jouduin tosiaan valvomaan tätä matkaa edeltävät yöt, joten bailufiilikset oli aika nollissa ja mentiin nukkumaan molempina iltoina yhdeksältä. Toisaalta sekin oli luksusta, koska harvemmin kotona voi mennä siihen aikaan nukkumaan.






















Oli ihanaa olla vaihteeks hotellissa yötä, kun ei ollut kiire mihinkään eikä todellakaan tarvinnut pariin päivään miettiä imuroimista, pyykkäystä tai jotain muita kotitöitä.

















Sunnuntaina käytiin modernin taiteen museo Arkenissa, jossa oli Warholin & Basquiatin näyttely. Noi kuvassa olevat työt ei oo kyl kummankaan. Otin muutenkin tosi vähän kuvia tältä matkalta ja keskityin enemmän kuvaamisen sijasta ihmettelemään mitä ympärillä tapahtui. Sinne museoon meneminen osoittautui kyllä varsinaiseksi missioksi, koska se oli aika kaukana keskustasta saarella, jonne pääsi juna-bussi yhdistelmällä. Lisäks junassa matkalla sinne tuli tarkastajat, joille näytin vääriä lippuja ja joka onneks jätti sakottamatta, koska oltiin turisteja.

















Tuliaisina Köpiksestä toin kolme nuppia. Toi raidallinen taitaa olla ihan vaan muovia, mutta toi C-kirjain ja atomi-kuviollinen on käsintehtyä posliinia. Ajattelin laittaa ton raidallisen ja C:n siihen keittiön kaappiin, josta aiemmassa postauksessa puhuin. Toi atomi-nuppi menee vessan seinään naulakoks.



































4 kommenttia:

  1. Moiks! Etsin uusia kivoja blogeja ja sun vaikuttaa kiinnostavalta! ihana toi tatska, ponit <3

    VastaaPoista
  2. Moikka Lee! Ja kiitti, toivottavasti mun jutut kiinnostaa jatkossakin :) ponit on kyllä parhaita! En malttais millään odottaa et näen ton valmiina.

    VastaaPoista
  3. vittu mä oon onnellinen että mun blogia lukee TÄLLAINEN tyyppi!

    VastaaPoista